torek, 4. februar 2014

Paleo apple crumble

Mislim, da je čas, da se vrnem na stare tire zdravega prehranjevanja. Odvisnost od ogljikovih hidratov je hitro zelo moteča. Naše telo jih nato zahteva vedno več, vedno težje se je odrekati različnim žitaricam. Moje telo tudi zelo težko da na stran mlečne stvari. Ampak v lanskem letu sem poskušala in počutila sem se čudovito. Ponovno sem imela voljo do gibanja, vrnila se je skoraj dobesedno volja do življenja, do razkrivanja same sebe. Zdravje sem lahko občutila. Videla sem ga na koži, na laseh, nohtih. In ko to vidiš in veš, postane neprecenljivo. In zakaj ne bi premagala sama sebe, zasvojenost s hidrati, premagala hranjenje zaradi oči in podobno? Težko je, to ve vsak, ki je moral kdaj začeti. Odpirati nova vrata, za varno črto navad in udobja. Ampak v takih trenutkih se moramo zavedati, da je komaj za naslednjimi vrati nekaj novega. In ko začnemo razmišljati, da bi želeli nekaj novega, da imamo dovolj našega starega obdobja, je čas, da počasi odpremo naslednja vrata. Kdo pravi, da ni tam še večjega udobja?




Ko se človek bori z odvečno težo, poskusi vse lahke izhode. Diete, razne ločevalne, 14 dnevne, odpovemo se sladkarijam, odpovemo se večerjam in podobno. Nekateri jemo 1x na dan ali pa se konstantno silimo stradati. A to je le začaran krog. Ko izpuščamo obroke, naše telo začne shranjevati sleherno stvar, ki jo pojemo, mučimo se v taki meri, da nam volja hitro spusti in potem pojemo vse za naprej in nazaj. Ko slišimo, da je zdravo prehranjevane to, da jemo 5-6x na dan, nam je smešno. A zakaj potem vsi to pravijo? Ko sem začela s tečaji o zdravi prehrani in s študijem, sem videla, koliko resnice je v tem, če jemo večkrat na dan in izberemo pravo hrano. Res se je dobro odpovedati žitaricam, ogljikovim hidratom, nezdravim maščobam. A moramo jesti zdrave maščobe, ogromno zelenjave, beljakovin. In nobene procesirane hrane. Ta zadnji podatek se mi zdi še posebej pomemben. V naslednjih dneh bom skušala o tem povedati več. 

Glede na vse, kar sem preizkusila, mi je najbolj odgovarjala paleo prehrana. Ne gre za neko umetnost, tudi lačen ne rabiš biti. In ne gre za neko dieto. To je pomembno, ko se odločamo za hujšanje ali za spremembno pri prehrani. Ne moremo gledati, da bo to neka 3 tedenska dieta, postati mora način življenja. Prav tako gibanje. Naše telo je zakrnelo, če namensko ne gibamo zraven. Nikamor več nam ni potrebno iti peš, fizičnega dela je vedno manj. In moramo namensko uvesti šport, da se razmigamo, da naše mišice dobijo moč. 

Ja, nič. Danes se bo začelo ogrevanje za naslednjih 10 tednov. Nekako sem to le morala napisati, da bom tudi sama sebi v opomin in še napisane besede so bolj težke od povedanih ;) 


Pa vseeno bodo tu še zbrani recepti ;) Tudi sladic. Le da bodo te zdrave, prilagojene. A vseeno odlične in hitre. Danes predstavljam crumble. Paleo jabolčni crumble. Tole je tako dobro, da bi lahko pojedli 3 porcije hkrati. 

Za jabolčno osnovo sem potrebovala:

  • 5-6 jabolk
  • 1 čajno žličko cimeta
  • lupino polovice limete
  • sok polovice limete
  • 1 jedilna žlica medu


Jabolka sem narezala na koščke in jim dodala vse ostale sestavine. Dobro sem premešala in jih dala v kozarčke skoraj do vrhnjega robu. 

Za drobtine sem uporabila:

  • 1 skodelico grobo mletih lešnikov
  • 1 čajno žličko vanili arome
  • 1/2 skodelice ali manj kokosove masti 
  • 1 čajno žličko cimeta
  • 1 čajno žličko kurkume

Lešnikove drobtine sem dobro premešala s kokosovo mastjo. Dodala sem ostale sestavine in premešala. Nastalo sem naložila na jabolka. 

Potem sem vse skupaj pekla okoli 30 min na 180°C. Lahko na koncu dvignete temperaturo, da se lešniki bolj zapečejo. 

Sladico boste pojedli brez slabe vesti.

Lep dan in držimo pesti, da se jutrišnje otoplitve res pojavijo in da taljenje snega in ledu ne bo prineslo novih nevšečnosti!


Ni komentarjev:

Objavite komentar